تبلیغات
همه چیز درباره شبکه - تگ رنگی چیست؟

همه چیز درباره شبکه
 
به دوستان خود بگویید www.supnet.blogfa.com

به دنیای پیرامون خود نگاه کنید، در روزنامه‌ها آدرس سایت روزنامه چاپ می‌شود و از خوانندگان خواسته می‌شود که وارد سایت شوند و از امکانات سایت استفاده کنند یا در آنجا نظر بگذارند. روی اعلانات و آگهی‌هایی در و دیوار معابر هم شماره موبایل و تلفن و آدرس سایت‌های مؤسسات و اشخاص نوشته شده است، روی کارت‌های ویزیت هم همین طور.

در همه این موارد، صاحب روزنامه یا آگهی‌دهنده یا ارائه‌کننده کارت ویزیت دوست دارد که مخاطبش هر چه زودتر به سایتش برود یا با او تماس بگیرد.

ا

ما خودمانیم، حتی اگر کنجکاو شده باشید و یا دوست داشته باشید که وارد سایت مورد نظر بشوید، تنبلی و یا خستگی کار روزانه باعث می‌شود آدم حوصله وارد کردن آدرس سایت مورد نظر را در مرورگر موبایل نداشته باشد.

آیا راهی وجود دارد که بتوان این روند را تغییر داد؟

سیستم برچسب مایکروسافت، یک طرح انقلابی برای دگرگون کردن این وضعیت است که علاوه بر حل این مشکل، امکانات بسیار بیشتری هم در اختیار می‌نهد.

 

حتما بارکدهای روی اجناس را دیده‌اید و مشاهده کرده‌اید که با اسکن کردن آنها اطلاعات مربوط به قیمت و میزان فروش وارد سیستم فروشگاه‌ها می‌شود و بهای کلیه اجناس خریداری شده توسط هر مشتری به سرعت محاسبه می‌شود.

به شیوه مشابهی مایکروسافت با سیستم برچسب خود، در واقع خواسته است که بارکدهای اطلاعاتی را بر روی آگهی‌ها، روزنام فرض کنید که می‌خواهید کارت ویزیتی چاپ کنید و شماره تلفن و آدرس سایت خود را در آن قرار دهید. شما می‌توانید به جای روش مرسوم، با قراردادن یک برچسب اطلاعاتی همین کار را انجام بدهید.

حالا چطور گیرندگان کارت ویزیت، متوجه اطلاعات نهفته در آن می‌شوند؟!

خیلی ساده! با یک نصب یا اپلیکیشن که برای آیفون و اندروید و گوشی‌های ویندوزی و شاید گوشی‌های سیمبین در دسترس است، گوشی آنها برچسب‌خوان می‌شود. آنها می‌توانند با گرفتن دوربین گوشی، جلوی برچسب، به سرعت پی به اطلاعات مندرج در آن ببرند، به این ترتیب شماره شما وارد لیست تماس گوشی آنها می‌شود یا به صورت خودکار از طریق مروگر موبایل وارد سایت شما می‌شوند یا اطلاعات مورد نظر شما را مشاهده می‌کنند.ه‌ها، کارت‌های ویزیت یا محصولات تجاری قرار بدهد.

حالا بیایید، امکاناتی که برچسب مایکروسفات می‌تواند در اختیارمان بگذارد، با هم مرور کنیم و مثال‌هایی بزنیم:

۱- شما یک روزنامه دارید. می‌خواهید خواننده‌ها یک آلبوم عکس را در سایت ببینند، یا مثلا به پادکست مصاحبه شما با یک شخصیت مشهور در سایت، گوش کنند. با گنجاندن یک برچسب، می‌توانند مطمئن باشند که شمار بیشتری از خواننده‌ها وارد بخش مورد نظر می‌شوند.

۲- شما یک آگهی چاپ کرده‌اید، به جای نوشتن اعداد شماره موبایل خود، برچسب می‌زنید و هر کسی در کوچه و بازار باشد، در صورت تمایل با گرفتن گوشی جلوی آگهی، به صورت خودکار می‌تواند با شما تماس بگیرد.

۳- شما صاحب یک سینما هستید و پرده تبلیغاتی یک فیلم را جلوی سینما آویزان کرده‌اید، می‌توانید اطلاعات مربوط به فیلم یا ساعات اکران آن را به صورت برچسب در پرده تبلیغاتی بگنجانید.

۴- شما محصول تجاری خاصی تولید می‌کنید و می‌خواهید پیام تبلیغاتی خود را در آن بگنجانید یا کاری کنید که مشتری‌هاتان وارد سایت شما شوند و از سایر محصولات شما مطلع شوند، باز هم می‌توانید برچسب روی محصول بگذارید.

۵- شما ناشر یک کتاب هستید و دوست دارید خوانندگان کتاب اطلاعات چندرسانه‌ای در مورد کتاب بگیرند یا اینکه وارد فروشگاه آنلاین شما بشوند و کتاب‌های دیگر شما را سفارش بدهند، برچسب واقعا می‌تواند جواب بدهد.

برای نصب اپلکیشن برچسب‌خوان کافی است که با مروگر گوشی موبایل خود به آدرس http://gettag.mobi بروید. بعد از نصب، تنها کاری که هنگام برخوردن با برچسب باید بکنید، اجرای اپ و گرفتن دوربین گوشی، در مقابل برچسب است! همین!

اما چگونه می‌توان این برچسب‌ها را ساخت؟ اگر علاقه‌مند هستید که برچسب خود را بسازید به اینجا بروید.

دقت کنید که شما انواع مختلف برچسب می توانید درست کنید، مثلا برچسبی که یک شماره تلفن در آن گنجانده شده باشد، یک آدرس اینترنتی یا یک پیام متنی خاص.

بعد از مشخص کردن نوع برچسب و ساختن آن، با کلیک بر روی render‌ می‌توانید، برچسب خود را بگیرید.

در اینجا انتخاب‌های متنوعی برای فرمت برچسب و الگوی آن دارید:

حالا، برچسب دانلود شده را باید در روی صفحه روزنامه، کارت ویزیت، آگهی یا محصول تجاری خود بگذارید و کار تمام است.

اما یک چیز خیلی جالب این است که مایکروسافت به شما آمار و ارقام مربوط به مخاطبان برچسب‌ها را می‌دهد. شما خیلی ساده می‌توانید بفهمید که چند نفر از طریق کدام نوع آگهی وارد سایت شما شده‌اند یا با شما تماس گرفته‌اند یا اطلاعات متنی را دریافت کرده‌اند. به این ترتیب شما می‌توانید برآوردی از میزان موفقیت برچسب‌های خود در جلب مخاطب هم داشته باشید.

به نظر من برای سیستم برچسب مایکروسافت، آینده بسیار خوبی می‌توان متصور بود. شواهد چنین چیزی را از الان می‌توان احساس کرد. مثلا همین امروز روزنامه USA Today استفاده از برچسب‌ها را شروع کرده است.

مرحله دشوار کار، آشنا کردن عامه مردم با این فناوری است. این کار هم زیاد سخت نیست. چون خود این برچسب‌های رنگی هر کسی را کنجکاو می‌کنند که از ماهیت آنها سردربیاورد.

بنابراین اگر شما در یک روزنامه یا مؤسسه تبلیغاتی کار می‌کنید یا تولیدکننده یک محصول تجاری هستید، توصیه می‌کنم برچسب‌ها را جدی بگیرید.




ادامه مطلب

طبقه بندی: در مورد کامپیوتر ...، 
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 19 مرداد 1391 توسط SuP NeT
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : supnet  
قالب وبلاگ